PRIMEIRA.- XERAL.
1.1. A sinatura do presente contrato de abono ao servizo de comunicacións electrónicas e telecomunicacións implica a aceptación das presentes Condicións Xerais, cuxo contido foi elaborado de conformidade co establecido na Lei 9/2014, Xeral de Telecomunicacións, as disposicións que a desenvolven e demais normativa vixente aplicable. No momento da sinatura do presente Contrato, o Cliente foi identificado debidamente mediante a exhibición do seu Documento Nacional de Identidade, Pasaporte ou documento equivalente. Nos casos de contratación por vía telefónica ou telemática, o Cliente identificouse mediante o envío de copia de calquera dos anteriores documentos ou mediante sinatura electrónica.
1.2. Co fin de manter actualizada a información relativa aos servizos que Grelo Comunicaciones S.L. (de agora en diante Grelo) presta e para a comunicación de modificacións a estas condicións xerais, Grelo poderá manter contacto co Cliente por calquera das seguintes vías, que o Cliente coñece e acepta como válidas: dirección postal; dirección de correo electrónico facilitada neste contrato ou algunha das que Grelo lle asigne ao cliente como servizo prestado; mensaxe escrito na factura; mensaxes curtos "sms" ao número de teléfono móbil e/ou fixo facilitado polo cliente, ou mediante a publicación das modificacións na páxina web de Grelo www.grelo.gal.
SEGUNDA.- OBXECTO.
2.1. Polo presente contrato de duración indefinida, a persoa física ou xurídica, cuxos datos se recollen no presente documento, acepta aboarse ao/os servizo/s de comunicacións electrónicas e telecomunicacións prestados por Grelo especificados ao comezo deste contrato. Para a prestación do servizo por parte de Grelo devén indispensable o correcto cumprimento do contrato e a aceptación sen reservas das presentes condicións xerais de contratación. Por este motivo, o cliente manifesta ter lido, entendido e aceptado as presentes condicións con carácter previo á contratación, e ás cales pode acceder, xunto coas tarifas en vigor, na súa páxina web www.grelo.gal. Ademais, o gozo do servizo ou a súa activación, supoñen a aceptación das presentes condicións.
2.2. Os servizos ofertados por Grelo inclúen, entre outros, o servizo telefónico fixo dispoñible ao público, acceso a Internet (ADSL, Fibra, 4G, WIMAX) e transmisión de datos, así como aqueles outros que no futuro se decida prestar polo mesmo de conformidade cos títulos de habilitación dos que dispoña, rexéndose a súa prestación polo establecido nas presentes Condicións Xerais e demais disposicións legais que resulten de aplicación.
2.3. O Cliente queda facultado para elixir e contratar de forma separada ou conxunta, un ou varios servizos, conforme á Oferta realizada por Grelo, concretándose o abono por parte do Cliente aos servizos expresamente determinados na parte inicial deste Contrato de abono conforme ás tarifas vixentes en cada momento.
TERCEIRA.- USO DO SERVIZO E DEPÓSITO DE GARANTÍA.
3.1. O uso do servizo será persoal, de tal forma que o Cliente non poderá ceder os seus dereitos a terceiros, nin exonerarse das súas responsabilidades fronte a Grelo. O Cliente utilizará o servizo, en calidade de usuario final exclusivamente para o fin para o que foi contratado, sendo responsable de estender o cumprimento do establecido nas presentes Condicións Xerais ás persoas á súa cargo. No caso de que o cliente goce de tarifas planas, de tarifas que comporten franxas temporais ou horarias sen custo, dun límite de facturación máxima por tempo ou volume de tráfico telefónico e/ou de acceso a datos ou de tarifas de chamadas ilimitadas, o seu goce está supeditado a que os usuarios realicen un uso razoable das mesmas. En particular, prohíbese o uso dos servizos contratados con unha finalidade que supoña a súa revenda ou comercialización.
3.2. O Cliente estará obrigado a comunicar a Grelo calquera cambio que se produza nos seus datos de identificación e nos de domiciliación bancaria, con carácter previo a que os mesmos sexan efectivos.
Nos termos establecidos na lexislación vixente e sempre por motivos xustificados, Grelo poderá condicionar a prestación dos seus servizos, tanto no momento da contratación como no curso da vixencia do contrato, á constitución dun depósito en garantía non remunerado, en efectivo ou aval bancario, cuxo importe constituirá o límite máximo de crédito fixado para o Cliente para calquera dos servizos contratados. Entenderanse por motivos xustificados que facultan a Grelo a esixir un depósito de garantía, a existencia dun risco potencial de morosidade no Cliente; a negativa do Cliente a facilitar datos de facturación e cobro; ou a ausencia de acreditación de solvencia suficiente para atender as obrigas de pagamento que para o Cliente se derivan do presente contrato. Non obstante o anterior, para o servizo telefónico dispoñible ao público dende unha localización fixa, os supostos nos que se poderá pedir este depósito de garantía son os seguintes, establecidos no art. 6 do R.D. 899/2009, do 22 de maio, polo que se aproba a carta de dereitos do usuario dos servizos de comunicacións electrónicas: a) Persoas físicas ou xurídicas que sexan ou teñan sido con anterioridade abonados ao servizo e deixaran sen pagar un ou varios recibos, mentres subsista a morosidade. b) Titulares que tiveran contraídas débedas por outro ou outros contratos de abono, vixentes ou non nese momento, ou ben que de modo reiterado se atrasen no pagamento dos recibos correspondentes. c) Titulares de liñas que dean servizo a equipos terminais de uso público para a súa explotación por terceiros en establecementos públicos. d) Nos contratos para a prestación de servizos de tarifa adicional formalizados entre os operadores de rede e os provedores de devanditos servizos. e) Cando excepcionalmente o autorice a Secretaría de Estado de Telecomunicacións e para a Sociedade da Información, a petición do operador, en casos de existencia de fraude ou tipos de fraude detectados de modo certo e para asegurar o cumprimento do contrato polos usuarios finais. A negativa do Cliente a constituír o depósito no momento da contratación facultará a Grelo para desestimar a súa solicitude. Se durante a vixencia do contrato non se constituíse a garantía no prazo de quince días a partir da súa solicitude realizada por Grelo, esta estará facultada para suspender o servizo. Transcorridos 10 días desde unha segunda solicitude, sen que o cliente constitúa o depósito, Grelo poderá resolver o contrato co abonado. A concorrencia dunha das situacións sinaladas nas letras a) a e) anteriores poderalle ser comunicada ao Cliente ben directamente por Grelo ou ben a través de calquera dos seus Distribuidores autorizados con quen contrate o/os servizo/s, tanto no momento da sinatura do/s mesmo/s como unha vez iniciado este, sen que en ningún caso poida reputarse como modificación ou novación contractual aos efectos do establecido nas presentes Condicións Xerais.
CUARTA.- EQUIPOS E INSTALACIÓNS.
4.1. Equipos.
4.1.1. Os Equipos instalados por Grelo para prestar o servizo no domicilio do Cliente son propiedade de Grelo e cédense ao Cliente en réxime de aluguer ou depósito. O Cliente non adquirirá a propiedade dos equipos entregados, nin poderá vendelos, cedelos, empeñalos ou entregalos a terceiros en calquera modalidade que implique a súa transmisión da súa propiedade. Queda expresamente prohibido o traslado físico dos Equipos a lugar diferente daquela en que foron instalados inicialmente por Grelo, debendo mantelos o cliente en posesión durante a vixencia do presente contrato, utilizándoos exclusivamente no lugar e para o fin contratado. Os equipos facilitados por GRELO COMUNICACIONES para realizar o servizo de comunicacións contratado serán os seguintes: terminal telefónico, módem, router, decodificador, centraliña, módem-usb, etc. Estes equipos están valorados en 120€ e son propiedade de GRELO COMUNICACIONES, que en ningún caso procederá á súa venda ao cliente nin a terceiros. Á finalización do servizo, ditos equipos serán retirados segundo se indica no punto 4.2.
4.1.2. No suposto de que o Cliente cambie o seu domicilio e vaia seguir gozando dos servizos de Grelo na nova localización, deberá contar coa autorización previa e por escrito de Grelo para o traslado dos equipos. De non ser así, deberá devolvelos da forma establecida no punto 4.2 posterior.
4.1.3. O Cliente obrígase a custodiar e utilizar axeitadamente os equipos conforme ao seu destino, polo que en caso de extravío, destrución, manipulación ou deterioro non derivado do uso ordinario dos equipos propiedade de Grelo, deberá informar do suceso a Grelo no prazo máximo de tres días naturais. Neste caso, Grelo poderá esixir unha indemnización polos gastos de reparación dos equipos facilitados ou, en caso de substitución, pola totalidade do seu valor.
4.1.4. Grelo resérvase o exercicio de accións penais en caso de manipulación fraudulenta, así como a posibilidade de anular automaticamente o contrato de servizo e de cortar os servizos que estea prestando.
4.1.5. Grelo manterá informado ao Cliente e velará pola continua actualización dos equipos e/ou sistemas entregados. No caso de desfase tecnolóxico dos mesmos, Grelo poderá substituílos por outros de tecnoloxía e prestacións equivalentes ou máis avanzadas, sendo de aplicación ao novo equipo ou sistema desde o momento en que remate a súa instalación, as tarifas vixentes nese momento, posto que o cliente gozará de novas vantaxes.
4.2. Devolución de Equipos. O cliente deberá devolver os Equipos a Grelo no momento de solicitar a baixa do servizo para o que foran entregados. Os Equipos deberán ser entregados a Grelo, ao seu persoal autorizado ou a calquera distribuidor indicado por Grelo.
4.3. Se o cliente non devolvese o equipo a Grelo no caso de baixa ou cambio por un novo dispositivo, deberá aboar a Grelo unha indemnización por valor de 80€.
4.4. Instalacións
4.4.1. Conexión inicial.- Grelo realizará a conexión inicial do Cliente á súa rede, directamente ou a través da empresa que teña contratada a tal fin, no prazo máximo de 90 días naturais dende que Grelo comunique ao Cliente que está en disposición técnica de prestar o servizo, ou nun prazo máis amplo se así se acordase co Cliente. Entenderase como data de conexión inicial a data a partir da cal comece a prestarse o servizo, e polo tanto, comece a facturarse o mesmo.
4.4.2. Conformidade coa instalación.- O Cliente dará a súa conformidade á instalación. No caso de ausencia de conformidade expresa, entenderase que o Cliente deu a súa conformidade á instalación se paga a primeira factura de servizo sen ter efectuado reclamación no prazo de sete días dende a conexión do servizo.
4.4.3. Traslados.- As solicitudes de traslado de liña realizaranse por Grelo no prazo máximo de 90 días naturais dende que Grelo comunique ao Cliente que está en disposición técnica de prestar o servizo. Durante o tempo que dure o proceso de traslado, Grelo facturará ao cliente as cotas ou conceptos periódicos que se deriven de ter o servizo activo. O cambio do domicilio do cliente fai necesario realizar nova instalación neste segundo domicilio. Este traslado implica necesariamente a baixa do contrato inicial e a alta dun novo contrato. Neste novo contrato Grelo asumirá de novo o custo da instalación sempre que o cliente se comprometa a manter este segundo contrato en vigor durante 12 meses. A resolución do contrato antes do transcurso dese tempo implicará en calquera caso que o cliente asumirá o importe do custo de instalación na parte proporcional ao tempo que resta para completar 12 meses. Se o cliente solicita un segundo traslado antes de que a suma da duración do primeiro e segundo contrato alcancen os 12 meses, Grelo non asumirá o custo da instalación asociada a este terceiro ou posterior contrato.
4.5. MANTEMENTO.
4.5.1. Mantemento dos Equipos.- Os equipos entregados ao Cliente repararanse ou substituiranse en caso de avaría ou actualización de sistemas ou dispositivos. Non obstante, serán a cargo do Cliente todos os costes e gastos ocasionados pola reparación da instalación ou os equipos que foron intervidos, manipulados ou modificados polo Cliente ou por terceiros non autorizados expresamente por Grelo, ou usados para un fin distinto do contratado.
4.6. Avarías. As avarías que se produzan nos equipos e instalacións propiedade de Grelo fornecidos ao Cliente, serán reparadas no prazo máis breve posible, dende o momento en que se teña coñecemento das mesmas. Cando a magnitude da avaría ou a dificultade de reparación así o aconsellen ou cando os equipos avariados non puideran ser reparados no domicilio do Cliente, Grelo poderá substituír os equipos avariados por outros iguais ou de similares características.
4.7. Acceso ao Domicilio do Cliente. O Cliente facilitará o acceso ao seu domicilio, previa concertación de visita, ao persoal autorizado por Grelo, debidamente identificado, para efectuar altas, baixas, modificacións, inspeccións da instalación, operacións de mantemento, localización ou reparación de avarías, e en calquera caso que xustificadamente resulte necesario. O Cliente non autorizará o acceso nin a manipulación dos Equipos a ningunha outra persoa que non sexa un instalador de Grelo debidamente autorizado.
QUINTA.- PREZO E FACTURACIÓN.
5.1. Prezo: Como contraprestación ao servizo prestado, o Cliente pagará a Grelo, o prezo de todos e cada un dos servizos contratados, considerándose como prezo a estes efectos as cotas mensuais, tarifas planas, bonos de tempo ou tráfico, consumos mínimos, consumos realizados, así como calquera outro importe, asumido polo Cliente e de conformidade coas tarifas de Grelo vixentes en cada momento. O Cliente declara de maneira expresa que, con carácter previo á contratación, Grelo lle informou das tarifas aplicables ao servizo contratado, informándolle ao mesmo tempo que pode acceder ás mesmas na dirección electrónica www.grelo.gal. Ás devanditas tarifas aplicaránselles os tributos vixentes en cada momento.
5.2. Promocións: Grelo aplicará ao Cliente aquelas promocións que estean en vigor no momento da sinatura do contrato e figuren especificadas na parte inicial do mesmo. O Cliente recoñece ter sido informado e ter recibido copia de todas as condicións da promoción que se lle aplica. Ademais, o Cliente coñece e acepta que pode obter información actualizada en todo momento en Internet sobre a promoción que lle foi ofrecida, na páxina http://grelo.gal
5.3. Grelo emitirá as facturas correspondentes aos servizos prestados de maneira mensual o primeiro día de cada mes e por meses naturais (non a mes vencido). A factura integrará os distintos compoñentes da tarifa final, entre os cales incluiranse a/s cota/s periódica/s aplicable/s ao/ós servizo/s contratado/s e o/ós consumo/s rexistrados, repercutíndose o Imposto sobre o Valor Engadido ou calquera outro legalmente esixible.
5.4. Grelo poderá modificar libremente as tarifas e/ou as condicións establecidas para a prestación do/s servizo/s contratado/s, cumprindo en todo caso coas disposicións legais que resulten de aplicación. Calquera modificación das tarifas será posta en coñecemento do Cliente cunha antelación de, polo menos, trinta (30) días á data da súa entrada en vigor, mediante os medios de contacto previstos no punto 1.2 anterior.
SEXTA.- PAGO.
6.1. O pago realizarase por parte do Cliente mediante domiciliación bancaria en entidade de crédito con sucursal aberta no territorio do estado español, en calquera conta bancaria que a tal efecto se designe polo mesmo, comprometéndose a manter o saldo suficiente para atender o pagamento das cantidades debidas a Grelo. A data efectiva de pagamento, será aquela na que a entidade de crédito indicada reciba a notificación de Grelo co importe correspondente a débeda do Cliente. Ademais, Grelo poderá concertar co Cliente outras modalidades de pagamento tales como a satisfacción do saldo debedor mediante tarxetas de débito ou crédito, así como a través de entidades financeiras concertadas, ou calquera outro medio de pago entre os habitualmente utilizados no tráfico comercial.
6.2. O incumprimento por parte do Cliente das cantidades debidas polo uso do/s servizo/s na data en que deba realizarse o pagamento, por causas non imputables á entidade de crédito na que se domicilien os pagos, facultará a Grelo a reclamar intereses de demora por calquera dos medios admitidos en Dereito, sen prexuízo das demais consecuencias que de tal incumprimento puideran derivarse para o Cliente.
6.3. As facturas deberán ser aboadas polo Cliente ao seu vencemento. Por tanto, as facturas non aboadas nas datas previstas, por causas non imputables á entidade de crédito, devindicarán interese legal máis dous puntos, e terán a consideración, a todos os efectos legais, de débeda non pagada, certa, vencida e esixible. En caso de incumprimento de cantidades presentadas ao cobro independentemente do tipo de presentación, este virá obrigado ao pagamento do cargo non atendido (15,00€ IVE incluído) incrementado no interese legal do diñeiro máis un dous por cento, así como dos gastos ocasionados polo incumprimento do importe non atendido, iso sen prexuízo das demais consecuencias, encamiñadas á obtención do cobro total non realizado, que puideran derivarse do seu incumprimento. Grelo poderá efectuar o cobro inmediato de toda a cantidade axeitada con cargo a tarxetas de crédito ou débito que foran facilitadas polo Cliente a tal efecto, ou os depósitos necesarios, voluntarios ou demais garantías prestadas polo mesmo.
6.4. O Cliente autoriza a Grelo a que por mediación de mensaxes curtos (“SMS/ MMS”) dirixidos ao número de teléfono móbil facilitado por el mesmo poidan efectuarlle peticións de pagamento dos servizos contratados.
SÉTIMA.- SUSPENSIÓN DO/DOS SERVIZO/S POR FALTA DE PAGO.
7.1. Servizo telefónico dispoñible ao público desde unha localización fixa.
7.1.1. O atraso no pagamento total ou parcial por parte do Cliente durante un período superior a un mes desde a presentación a este do documento do cargo correspondente á facturación do servizo telefónico dispoñible ao público desde unha localización fixa poderá dar lugar, previo aviso ao Cliente, á súa suspensión temporal. Non obstante, aínda neste caso, manterase o servizo telefónico para todas as chamadas entrantes, excepto as de cobro revertido, e as chamadas saíntes de urxencia. Ademais, Grelo informa ao cliente de que no caso de non producirse o pagamento no prazo previsto para iso, e cumprirse os requisitos previstos no Real Decreto 1720/2007, de 21 de decembro, polo que se aproba o Regulamento de desenvolvemento da Lei Orgánica 15/1999, de 13 de decembro, de protección de datos de carácter persoal, os datos relativos ao impago poderán ser comunicados a arquivos relativos ao cumprimento ou incumprimento de obrigas pecuniarias. A suspensión temporal en dúas ocasións do contrato, por mora no pagamento do servizo, dará dereito a Grelo Comunicaciones S.L. á interrupción definitiva do servizo e á resolución do contrato.
7.1.2. Grelo informará ao Cliente da suspensión do servizo de telefonía, se ben tal suspensión non poderá realizarse en día festivo nin en véspera do mesmo. A suspensión do servizo non exime ao Cliente do pagamento das cantidades debidas polo servizo prestado. O aviso poderá ser realizado a través de carta ou SMS, ou a través das demais vías admitidas en Dereito.
7.1.3. Grelo informa ao cliente de que a suspensión do servizo non lle exime da obriga de continuar co pagamento das cotas periódicas fixas correspondentes, tal e como se estipula na Orde PRE/361/2002, de 14 de febreiro, de desenvolvemento, en todo o relativo aos dereitos dos usuarios e aos servizos de tarifa adicional do título IV do Real Decreto 1736/1998, de 31 de xullo, polo que se aproba o Regulamento polo que se desenvolve o título III da Lei Xeral de Telecomunicacións.
7.1.4. Se o pagamento da totalidade das cantidades debidas fose realizado con posterioridade á suspensión do servizo de telefonía, Grelo restablecerá o servizo ao Cliente dentro do día laboral seguinte á data en que teña coñecemento do pagamento. O Cliente deberá satisfacer a cota de conexión aplicable.
7.1.5. Nos supostos dos apartados 7.1.3. e 7.1.4., Grelo poderá esixir ao Cliente o cumprimento dunha das medidas referidas no apartado 3 da Condición Xeral Terceira.
7.2. Outros servizos.
7.2.1. Grelo poderá suspender os servizos distintos ao sinalado no punto 7.1. anterior en caso de demora no pagamento por un prazo superior a un mes desde a data de presentación ao cobro da factura non pagada.
7.2.2. Se o pagamento da totalidade das cantidades debidas é realizado con anterioridade á suspensión do servizo, Grelo continuará prestando o servizo sen obrigación adicional para o cliente, con excepción do disposto no apartado 7.2.4.
7.2.3. Se o pagamento da totalidade das cantidades debidas é realizado con posterioridade á suspensión dos servizos de que se trata, Grelo restablecerá o servizo ao Cliente dentro dos quince días laborais seguintes á data en que teña coñecemento da satisfacción da cota aplicable segundo as tarifas vixentes. A tal efecto, o Cliente deberá satisfacer a cota de conexión aplicable segundo as tarifas vixentes.
7.2.4. Nos supostos dos apartados 7.2.2. e 7.2.3., Grelo poderá esixir ao Cliente o cumprimento dunha das medidas referidas no apartado 3 da Condición Xeral Terceira.
OITAVA.- SERVIZOS DE PAGO POR UNIDADE DE USO.
8.1. Grelo poderá ofrecer ao Cliente o acceso por diferentes medios a servizos de pagamento por unidade de uso tales como pagamento por visión, telecarga, vídeo baixo demanda, á carta ou calquera outro para o que resulte habilitado legalmente.
8.2. A partir do momento en que Grelo reciba a solicitude do Cliente, este terá acceso aos servizos seleccionados no prazo e durante o tempo solicitado. Unha vez solicitado un pedido de unidade de uso, o Cliente poderá anulalo, diferilo ou modificalo, sempre e cando non se inicie a súa prestación. Non obstante, Grelo por razóns técnicas tales como saturación dos seus sistemas de rexistro poderá condicionar a anulación, modificación ou demora da unidade de uso solicitada polo Cliente, ao cumprimento dun preaviso de polo menos dúas horas ao momento previsto para a súa prestación.
NOVENA.- SERVIZO DE ACCESO A INTERNET.
9.1. Grelo proporcionará un identificador e un código de acceso ao Cliente, de carácter persoal e intransferible. O Cliente obrígase a preservar a confidencialidade dos mesmos, asumindo cantas consecuencias de calquera índole poidan derivar do quebrantamento desta obriga. O identificador e o código de acceso poderán ser modificados por causas razoables a instancia de calquera das partes; se esta modificación tivera lugar a petición de Grelo, notificarase ao Cliente a data de desactivación e substitución do identificador ou do código de acceso por outro novo; a partir desta data, o Cliente non será responsable do uso que se faga do antigo identificador e código de acceso.
9.2. Grelo unicamente presta o servizo de acceso a Internet, sen que se responsabilice dos contidos subministrados ou recibidos polo cliente. Grelo declina toda responsabilidade relacionada coa calidade, exactitude, fiabilidade e corrección dos datos, programas e información de calquera tipo que circule pola súa rede ou polas redes coas que Grelo facilite conexión. O contido desta información é de exclusiva responsabilidade dos suxeitos que a intercambian.
9.3. O Cliente obrígase baixo a súa exclusiva responsabilidade persoal e patrimonial, a realizar un uso lícito dos servizos de Internet cando utilice a conexión fornecida por Grelo, baixo os principios de boa fe e con respecto en todo caso ao pactado no presente contrato, á legalidade vixente e aos dereitos de Grelo e de terceiros. O Cliente obrígase a non realizar, nin directa nin indirectamente, prácticas que sexan contrarias aos principios de boa conducta xeralmente aceptados entre os usuarios de Internet. Con carácter enunciativo e non limitativo, o Cliente absterase de realizar prácticas contrarias ao espírito e finalidade do presente contrato, tales como enviar mensaxes de correo electrónico de forma masiva, acceder ou modificar correos de outros usuarios, intervir ou alterar de algún modo correos electrónicos ou calquera información de outros usuarios sen autorización expresa e escrita dos mesmos ou acceder a bases de datos alleas sen a debida autorización. Ademais, o Cliente absterase de levar a cabo calquera conducta que atente contra os dereitos de propiedade intelectual ou industrial de Grelo ou de terceiros, que vulnere ou transgrida o honor, a intimidade persoal ou familiar ou a imaxe de terceiros, que sexan ilícitos civís ou penais ou atenten á moralidade, deixando en calquera caso indemne a Grelo de calquera reclamación neste sentido. Queda expresamente prohibido destruír, alterar, danar ou inutilizar os datos, programas ou documentos electrónicos pertencentes a Grelo, aos seus provedores ou a terceiros, así como introducir ou difundir na rede programas, virus, controis, ou calquera outro instrumento ou dispositivo físico ou electrónico susceptible de causar calquera tipo de alteración na rede, no sistema ou en equipos de terceiros.
9.4 O Cliente outorga expresamente a Grelo para suspender automaticamente e sen necesidade de notificación previa o servizo de Internet contratado en caso de incumprimento do disposto no presente contrato, sen prexuízo das accións civís ou penais que asistan a Grelo ou a terceiros.
9.5. En virtude do artigo 5.3 do R.D. 899/2009, de 22 de maio, polo que se aproba a carta de dereitos dos usuarios dos servizos de comunicacións electrónicas afirmar que:
9.5.1. Grelo non aplica ao usuario final unha oferta cuxa velocidade máxima publicitada sexa superior á velocidade máxima que admita a tecnoloxía utilizada sobre o seu bucle local ou no enlace de acceso.
9.5.2. Grelo informa ao usuario final antes da súa contratación, dos factores relevantes que limitan a velocidade efectiva que pode experimentar o usuario, diferenciando aqueles sobre os que ten control o operador dos alleos ao mesmo, que son:
a) Sobre os que o operador ten control:
(I) O seu bucle podería ser non cualificado: certas liñas telefónicas RTB ou RDSI poden ser non aptas para algúns servizos de ADSL en razón da súa lonxitude, calibre ou outros parámetros técnicos. Grelo determinará en cada caso a idoneidade ou non da liña.
(II) A distancia do bucle de abonado á central e/ou a existencia de interferencias electromagnéticas externas ou entre cables adxacentes poden chegar a atenuar a sinal e causar a diminución da velocidade. Este factor non aplica no caso de acceso sobre Fibra Óptica.
(III) Problemas ou deterioro do bucle de abonado.
(IV) Interrupción ou mingua do servizo como consecuencia de Operacións de Mantemento de Rede durante o tempo imprescindible para a realización das mesmas.
b) Os alleos ao control do operador:
(I) A velocidade de acceso a internet dependerá en cada momento do tráfico en Internet existente, do número de internautas simultáneos e de outros factores técnicos como a eficiencia de protocolo IP, ocupación de servidores, portos, etc.
(II) No caso de que o cliente utilice router sen cable na súa conexión, hai que ter en conta as limitacións propias deste e da rede LAN wifi. A cobertura adoita variar se se atopa en interiores (casas, pisos, etc.), dependendo moito do tipo de construción do edificio, ou en exteriores, onde depende das interferencias que poida atopar a sinal (como outras redes sen cable) e as construcións ou obstáculos (muros, formigón, …) que existan entre o emisor e receptor da sinal. [Valores aproximados de cobertura en interiores: entre 50 e 70 m; en exteriores: ata 400 m.].
(III) En caso de que el cliente utilice adaptadores PLC Ethernet para conectar el router y el ordenador aprovechando la red eléctrica, la cobertura de aquéllos depende del modelo de adaptador utilizado, la distancia en la red entre adaptadores, el ruido eléctrico o interferencias introducidas por otros aparatos conectados a la red eléctrica, el número de equipos o aparatos conectados simultáneamente a la base del enchufe donde está conectado el adaptador, etc.(IV) Ciertos elementos de Hardware y Software del equipo de cliente pueden ocasionar, asimismo, dificultades en el normal funcionamiento de su equipo en general e incluso impedir el acceso al servicio. Por ejemplo:
(IV) Certos elementos de Hardware e Software do equipo de cliente poden ocasionar, tamén, dificultades no normal funcionamento do seu equipo en xeral e incluso impedir o acceso ao servizo. Por exemplo:
- Programas de peer to peer executándose. O software de intercambio de arquivos (P2P) residente no PC xera unha cantidade elevada de paquetes, provocando lentitude na navegación e chegando incluso a saturar o tráfico cursado. [Entre o software de uso máis habitual que pode provocar esta problemática atópanse programas tales como eMule e Kazaa, bittorrent, etc.]
- Algúns virus residentes no PC do cliente poden xerar unha cantidade elevada de paquetes coa finalidade de contaminar outros equipos, provocando lentitude na navegación e chegando incluso a saturar o tráfico cursado (virus ou vermes, as súas mutacións e derivados).
- Software malicioso executándose na LAN.
- Actualizacións automáticas do software residente no PC. Determinados programas (de sistema operativo, antivirus, navegadores,…) adoitan ofrecer actualizacións en liña que o cliente pode configurar en modo automático (normalmente ven por defecto seleccionada esta opción), de forma que, cando o cliente se conecta a Internet, os devanditos programas buscan e descargan as actualizacións en segundo plano: non se lle informa ao cliente nin se lle interrompe durante o proceso pero aumentan o tráfico de datos, provocando unha navegación máis lenta.
- Cables ou equipamento do cliente non se atopa en perfectas condicións ou non cumpre os requisitos técnicos e características esixidas ao mesmo para a prestación deste servizo por Grelo.
DÉCIMA.- SERVIZO DE TELEVISIÓN.
10.1. Contido da programación de televisión. Grelo vixiará en todo momento a calidade dos contidos, así como o cumprimento das obrigas e compromisos adquiridos polos programadores; non obstante, a orde, tipo de canles e/ou contidos, así como o número de canles poderán ser modificados, total ou parcialmente, substituídos ou eliminados por Grelo informando previamente ao cliente cun preaviso dun (1) mes. Ademais, Grelo poderá cancelar, en calquera momento, aqueles servizos e/ou prestacións que proporciona de forma gratuíta, ou esixir un prezo polas mesmas. Grelo comunicará ao Cliente a cancelación ou a esixencia dun prezo, cun prazo dun (1) mes de antelación respecto do día no que deba ser efectiva a cancelación ou esixencia de prezo. Será responsabilidade exclusiva de programador o respecto ás condicións de emisión establecidas para a protección da xuventude e da infancia na lei 15/1994, do 12 de xullo, modificada pola Lei 22/1999 do 7 de xuño. O cliente acepta expresamente deixar exento a Grelo de calquera responsabilidade relacionada coa calidade, exactitude, fiabilidade, corrección ou moralidade dos programas, informacións ou opinións, calquera que sexa a súa orixe, ás que o Cliente poida acceder a través dos servizos de Grelo. O cliente asume baixo a súa exclusiva responsabilidade as consecuencias danos ou accións que poidan derivar do acceso aos contidos anteriormente relacionados, así como da súa reprodución ou difusión. Sen prexuízo do anterior, Grelo poderá, ao seu exclusivo criterio e sen que de lugar a indemnización algunha, suspender de forma inmediata e sen previo aviso, a prestación do Servizo en caso de que por calquera medio teña coñecemento de que o Cliente está a violar os dereitos de terceiros (dereito á propiedade intelectual e industrial, de protección de datos, ou outros dereitos de terceiros). Grelo responderá única e exclusivamente dos Servizos que preste por si mesma e dos contidos directamente orixinados por Grelo e identificados co seu copyright. Dita responsabilidade quedará excluída nos casos en que concorran causas de forza maior ou en que a configuración dos equipos ou infraestruturas de telecomunicacións do cliente non sexan as adecuadas para permitir o correcto uso dos servizos prestados por Grelo. Ademais, o Cliente fai responsable de estender o cumprimento destas cláusulas a toda aquela persoa autorizada por el a usar o Servizo. Ademais, o cliente obrígase a respectar as restricións de uso dos servizos, que serán comunicadas por Grelo ou o provedor de información.
10.2. Contido do servizo ofertado por Grelo (Servizo de TV plus). Grelo non autoriza a reprodución, distribución e, en xeral, calquera acto de comunicación pública por calquera medio das transmisións ou retransmisións de TV en locais públicos, para colectividades, comunidades de veciños, moteis, hoteis, bares, restaurantes, ou en xeral calquera outro uso non permitido nas condicións xerais do paquete de TV, comprometéndose o cliente ao uso do devandito servizo no ámbito exclusivamente doméstico. Por tanto, no caso de que o cliente incumpra o sinalado na presente cláusula e reproduza, distribúa ou comunique publicamente por calquera medio calquera dos contidos audiovisuais transmitidos ou retransmitidos por Grelo, este resérvase o dereito de interromper o servizo con carácter de urxencia. Ademais, o Cliente asumirá, baixo a súa exclusiva responsabilidade, as consecuencias, danos ou accións que poidan derivar destes actos fronte a Grelo e/ou fronte a terceiros, eximindo a Grelo, de calquera responsabilidade ao respecto.
UNDÉCIMA.- DURACIÓN E CAUSAS DE RESOLUCIÓN DO CONTRATO
11.1. A duración do presente contrato será indefinida, comezando a súa vixencia no momento no que o Cliente manifeste a súa conformidade coa Instalación que lle permite acceder ao/os servizo/s contratados.
11.2. Sen prexuízo do establecido no parágrafo anterior, o Cliente poderá resolver o presente contrato por vontade propia comunicándoo de forma fiable a Grelo. A resolución solicitada polo Cliente será efectiva dentro dos dous días naturais seguintes ao da recepción da notificación. Esta facultade non será de aplicación cando o Cliente comprometa un prazo mínimo de contrato para obter a cambio unha promoción ou oferta determinada. A existencia deste prazo mínimo, cando sexa de aplicación, lle será comunicada ao cliente no momento da firma do contrato.
11.3. Calquera das partes poderá resolver o presente contrato de pleno dereito mediante comunicación de boa fe á outra parte por algunha das seguintes causas:
a) Cesamento das actividades por parte de Grelo por perda do título que o habilita, liquidación, ou imposibilidade legal de prestar servizos.
b) Accións e/ou actividades fraudulentas por parte do Cliente que permitan a persoas alleas a este contrato recibir os servizos obxecto do mesmo.
c) Uso do/s servizo/s de forma contraria ao establecido no presente contrato e na normativa vixente e, en particular, por vulnerar o dereito á intimidade das persoas.
d) Incumprimento grave de calquera das partes respecto das obrigas previstas no presente contrato.
e) Forza maior que impida o cumprimento, total ou parcialmente, das obrigas de carácter substancial respecto á outra parte en relación coa prestación do/s servizo/s, por un período continuado de tres meses desde a data en que a obrigación debería ter sido cumprida.
A eficacia da resolución do contrato por calquera das causas antes enunciadas terá lugar no prazo máximo de quince días desde a comunicación.
11.4. Sen prexuízo da resolución do presente contrato e da aplicación do establecido no mesmo en relación coa mora, Grelo poderá reclamar xudicialmente os danos e prexuízos ocasionados como consecuencia da actuación do Cliente, así como as cantidades en débeda e/ou os equipos entregados. Ademais, o Cliente poderá reclamar os danos e prexuízos ocasionados como consecuencia da actuación de Grelo, así como a percepción das cantidades que no seu caso, foron indebidamente cobradas.
11.5. Grelo poderá, previo aviso ao cliente, resolver o presente contrato e interromper definitivamente o servizo en caso de atraso no pagamento do servizo telefónico dispoñible ao público desde unha localización fixa por un período superior a tres meses, ou no caso de que teña lugar a suspensión temporal deste servizo en dúas ocasións por mora no pagamento dos servizos. En ningún caso, a resolución do presente contrato exonerará ao Cliente das súas obrigas ata o momento en que se produza a efectiva desconexión do servizo.
11.6. Grelo poderá resolver o presente contrato en caso de mora no pagamento do servizo de televisión ou calquera outro servizo agás o telefónico, transcorridos vinte días naturais desde que se iniciara a suspensión do servizo, previo aviso ao Cliente, concedéndolle un prazo adicional de dez días naturais para efectuar o pago. Se o Cliente non satisfai a débeda no prazo concedido, o contrato resolverase de pleno dereito sen necesidade de aviso adicional.
11.7. Se o Cliente non remitiu a Grelo o exemplar correspondente do presente contrato debidamente asinado, nun prazo de 7 días desde o inicio da prestación do servizo, Grelo estará facultada para desistir dese contrato, coa súa conseguinte perda de vixencia. A resolución ou desestimación do presente contrato non exonerará ao Cliente do cumprimento das súas obrigas fronte a Grelo, incluída a de pagamento, que se deriven da utilización do servizo contratado ata o momento en que se produza a efectiva desconexión do servizo.
DUODÉCIMA. - DEREITOS E OBRIGACIÓNS DAS PARTES.
12.1. Dereitos do Cliente
a) O Cliente terá garantido o segredo das comunicacións previsto no artigo 18.3 da Constitución, na Lei Xeral de Telecomunicacións e en toda a normativa de desenvolvemento que sexa aplicable. Para iso, Grelo deberá adoptar as medidas técnicas que esixan as normativas vixentes.
b) O Cliente terá dereito a ser indemnizado cando sufra interrupcións temporais do servizo telefónico dispoñible ao público, cunha cantidade que será igual á media do importe facturado por todos os servizos interrompidos durante os 3 meses anteriores á interrupción, prorrateado polo tempo que durou a interrupción. No caso dunha antigüidade inferior a 3 meses, atenderase ao importe da factura media nas mensualidades completas efectuadas, ou á que se obtivera nunha mensualidade estimada de forma proporcional ao período de consumo efectivo realizado. Grelo aplicará automaticamente a compensación que proceda na factura correspondente ao período de facturación inmediatamente seguinte a aquel no que se produza a interrupción, cando esta supoña unha compensación por importe superior a 1 euro, sempre que Grelo detecte a interrupción a través dos seus sistemas ou mediante comunicación previa por parte do cliente.
c) Cando, durante un período de facturación, un cliente sufra interrupcións temporais do servizo de acceso á Internet, Grelo deberá compensar ao cliente coa devolución do importe prorrateado polo tempo que durara a interrupción.
d) Cando se produzan restricións ou interrupcións noutros servizos durante un período superior a setenta e dous horas, Grelo indemnizará ao Cliente cunha cantidade que será igual ao prezo que este pague, por todos os conceptos relativos a este servizo, en proporción ao período de tempo que durou a interrupción. Esta compensación realizarase de forma automática cando Grelo detecte a interrupción a través dos seus sistemas ou mediante comunicación por parte do cliente. Grelo poderá devolver dito importe directamente ao Cliente mediante transferencia bancaria á conta previamente comunicada por este, ou por calquera outro medio que pacte co Cliente. Non obstante, Grelo poderá optar por compensar ese importe coa factura correspondente ao mes seguinte ao da interrupción.
e) O Cliente ten dereito á conservación do número telefónico, de conformidade co disposto na Lei Xeral de Telecomunicacións.
f) Sen prexuízo do establecido nas letras b), c) e d) anteriores, as compensacións citadas non serán de aplicación cando a interrupción temporal estea motivada por algunha das causas seguintes:
(I) Incumprimento grave por parte do Cliente das condicións contractuais, especialmente no caso de fraude ou mora no pago.
(II) Danos producidos na rede debido á conexión por parte do abonado de equipos terminais non aprobados ou autorizados por Grelo.
g) O Cliente ten dereito a ser informado por Grelo de cantas cuestións afecten ao servizo, tanto a través do persoal de Grelo como dos axentes que colaboren con este na comercialización dos servizos, así como a través de anuncios nos medios de comunicación ou calquera dos medios establecidos na Condición Xeral 1.2.
12.2. Dereitos de Grelo
a) Percibir as cantidades que o Cliente deba satisfacer pola utilización do servizo, coa aplicación das tarifas vixentes en cada momento.
b) Suspender ou cancelar a prestación do servizo, nos casos previstos na Condición Xeral 7 anterior así como nos demais supostos nos que así se prevea de conformidade co establecido no presente contrato.
c) Introducir cantos cambios nos sistemas e/ou equipos fornecidos ao Cliente sexan necesarios e veñan esixidos pola organización e necesidades do servizo e/ou impostos por necesidades técnicas ou legais, previa comunicación ao Cliente con polo menos quince días de antelación á data prevista para que os mesmos teñan lugar.
d) Solicitar fianzas e/ou establecer asignacións dun límite de crédito, cos termos e coas limitacións establecidas no presente contrato.
e) Sen prexuízo do disposto na Condición Xeral 12.1.b), Grelo poderá interromper ocasionalmente a prestación do servizo, por necesidades técnicas tendentes a procurar a mellora do mesmo, sen dereito a compensación a favor do Cliente sempre e cando estas non se leven a cabo en máis de dez ocasións ao mes e a súa duración non sexa superior a 30 minutos. En todo caso, ditas interrupcións realizaranse preferentemente durante franxas horarias de mínima utilización do servizo.
12.3. Obrigacións de Grelo
a) Atender cantas queixas e cuestións poidan suscitar ao cliente no que se refire á prestación do servizo e, especialmente, en todo o referente á facturación e calidade do servizo.
b) Acometer as medidas técnicas precisas para reparar, no prazo máis breve posible, cantas avarías se susciten na prestación do servizo.
c) Ofrecer, para cada servizo, os niveis de calidade comprometidos.
d) Facilitar ao Cliente o seu dereito á conservación do número telefónico, de conformidade co disposto na Lei Xeral de Telecomunicacións.
DÉCIMO TERCEIRA. - RECLAMACIÓNS.
13.1. O Cliente poderá formular reclamacións relativas ao servizo ante o Centro de Atención ao Cliente, no prazo dun mes a contar desde a data na que puidese ter coñecemento do feito que as motive. Formulada a reclamación, se o Cliente non obtivera unha resposta satisfactoria no prazo dun mes, poderá acudir ás Xuntas Arbitrais de Consumo ou á Secretaría de Estado de Telecomunicacións e para a Sociedade da Información.
13.2. As reclamacións, incluso as relativas á facturación, en ningún caso serán xustificación para o atraso no pago das facturas correspondentes aos servizos prestados.
DÉCIMO CUARTA. - SOMETIMENTO AO SISTEMA ARBITRAL DE CONSUMO.
14.1. O Cliente e Grelo sométense expresamente ao sistema arbitral de consumo para dirimir calquera discrepancia ou reclamación derivada do presente contrato. A estes efectos, as partes comprométense expresamente ao cumprimento dos laudos arbitrais que emitan os colexios arbitrais designados.
14.2. Para todas as cuestións xudiciais que sexan presuposto ou consecuencia do procedemento arbitral, os contratantes sométense expresamente á xurisdición e competencia dos Xulgados e Tribunais españoles.
DÉCIMO QUINTA. - SECRETO DAS TELECOMUNICACIÓNS EN TELEFONÍA.
15.1. Grelo comprométese a dispoñer dos medios técnicos necesarios, adoptar cantas medidas técnicas sexan esixibles pola normativa vixente e organizar a prestación do/s servizo/s de tal xeito que poida garantirse eficazmente o segredo das comunicacións previsto no artigo 18.3 da Constitución, e a asegurar cando legalmente resulte procedente, o cumprimento do establecido no artigo 55.2 da Constitución e 579 da Lei de Enxeñaría Criminal.
15.2. Non obstante o anterior, Grelo queda exonerada de toda responsabilidade que poida derivar da obtención por parte do Cliente ou por terceiros de gravacións de conversacións telefónicas, do seu uso ou publicidade e, en xeral, de cantas accións ou omisións non imputables a Grelo quebren o segredo das comunicacións telefónicas.
DÉCIMO SEXTA. - PROTECCIÓN DE DATOS.
16.1. O cliente foi informado por Grelo de que os seus datos de carácter persoal serán incluídos nun ou varios arquivos dos que Grelo é responsable, con domicilio en Avenida Fraga Iribarne, 8 Baixo, 15300 Betanzos (A Coruña), creados coa finalidade de prestar o/os servizo/s contratado/s, as tarefas de información, formación e comercialización dos servizos ofrecidos por Grelo. Igualmente recoñeceu ter sido informado do carácter facultativo de facilitar os datos persoais de carácter opcional que figuran no anverso. Ademais recoñeceu ter sido informado de que a súa negativa a facilitar os datos necesarios a efectos de facturación e cobro poderá implicar a imposibilidade de perfeccionar o contrato de prestación de servizos ou a aplicación por parte de Grelo do establecido no apartado 3 da Condición Xeral 3 do presente contrato. Coa sinatura do presente contrato, e salvo manifestación expresa en contrario, o Cliente autoriza a Grelo para utilizar a/s súa/s conta/s de correo electrónico, teléfono móbil e calquera outro dato de carácter persoal que foi facilitado por el mesmo coa finalidade de facerlle chegar información relativa aos servizos e actividades de promoción de Grelo.
16.2. Grelo informa ao Cliente do seu dereito a consentir ou impedir a cesión dos datos de carácter persoal a terceiros. Neste sentido, e salvo manifestación expresa en contrario por parte do Cliente, entenderase que coa sinatura do presente contrato o cliente autoriza expresamente a comunicación dos datos ao canal de distribución e/ou axentes que colaboren con Grelo na contratación e prestación do/s servizo/s, así como a calquera entidade mercantil que ostente unha participación maioritaria no capital social de Grelo, ou na que Grelo ostente unha participación maioritaria no seu capital social. O tratamento por estes só poderá ter como finalidade a realización das tarefas necesarias para a prestación dos servizos.
16.3. O Cliente poderá exercer os dereitos de acceso, rectificación e cancelación dos seus datos, mediante solicitude escrita dirixida a Grelo Avenida Fraga Iribarne, 8 Baixo, 15300 Betanzos (A Coruña); ou ben á dirección de correo electrónico info@grelo.gal), sinalando o dereito que desexa exercer, domicilio a efecto de notificacións, data e sinatura do solicitante. No suposto de que se exercite o dereito de rectificación, ademais de remitir a solicitude de acordo co anteriormente exposto, o solicitante deberá acompañar á mesma a documentación xustificativa da rectificación solicitada, salvo que esta dependa exclusivamente do consentimento do interesado.
16.4. O cliente debe aceptar expresamente o uso dos datos por Grelo marcando a caixa acepto do apartado de protección de datos da segunda páxina do presente contrato, e coa sinatura do presente contrato, o Cliente formalizará esa conformidade cos límites establecidos na normativa vixente, para que Grelo os trate para a alta, facturación, tráfico e para a promoción comercial dos seus propios servizos de telecomunicacións durante toda a vixencia do contrato. Este consentimento permanecerá vixente ata que o Cliente o deixe sen efecto de modo expreso mediante escrito dirixido a Grelo.
DÉCIMO SÉTIMA. - PROPIEDADE INTELECTUAL E INDUSTRIAL.
A sinatura do presente contrato non implicará en ningún caso a adquisición polo Cliente dos dereitos de propiedade intelectual ou industrial relacionados cos servizos ou cos seus contidos, que en todo caso se rexerán pola súa normativa específica e polo disposto no presente contrato. O Cliente será o único responsable das infraccións cometidas por el ou polas persoas ó seu cargo que afecten aos dereitos doutro Cliente, de Grelo, ou dun terceiro, incluíndo os dereitos referentes ao copyright, marcas, patentes, información confidencial e a calquera dereito de propiedade intelectual ou industrial.
DÉCIMO OCTAVA. - MODIFICACIÓN DO CONTRATO E NORMATIVA APLICABLE.
18.1. O presente contrato rexerase pola lexislación española, que será de aplicación en todo canto resulte necesario no referente á súa interpretación, validez e cumprimento. O seu contido poderá ser modificado polas partes de mutuo acordo e, a tal efecto, Grelo comunicará ao Cliente a modificación proposta por calquera dos medios previstos na Condición Xeral 1.2. Se o Cliente non estivera conforme coa modificación proposta, poderá comunicar a Grelo por correo certificado a súa vontade de resolver o contrato nun prazo dun mes dende a recepción da notificación; transcorrido o prazo sen que Grelo recibise comunicación algunha, entenderase que o Cliente acepta as modificacións. Aquelas modificacións esixidas polo imperativo da lexislación vixente e/ou pola evolución tecnolóxica e/ou polo progreso técnico e/ou polo interese do Cliente, deberán ser aceptadas obrigatoriamente polo Cliente, sen prexuízo do seu dereito a resolver unilateralmente o contrato de conformidade coa Condición Xeral 14.2. Sen prexuízo do anterior, non será preciso comunicar individualmente ao Cliente aquelas modificacións do contrato que veñan impostas polo imperativo legal.
18.2. O Cliente ostentará todos os dereitos recoñecidos aos usuarios na Lei 9/2014, Xeral de Telecomunicacións, no R.D. 424/2005, de 15 de abril e demais normativas vixentes. A este contrato aplícanselle as disposicións da Lei 26/1984, de 19 de xullo Xeral para a Defensa dos Consumidores e Usuarios e da Lei 7/1998, de 13 de abril, de Condicións Xerais da Contratación.